Poznámky

PŘEVLÉKÁNÍ KABÁTŮ NEBO ZMĚNA DUCHOVNÍ ATMOSFÉRY

PŘEVLÉKÁNÍ KABÁTŮ NEBO ZMĚNA DUCHOVNÍ ATMOSFÉRY

V životě jsem viděl kolem sebe mnohokrát převlékání kabátů. To masové převlékání v šedesátém osmém, v sedmdesátých letech, v devětaosmdesátém a během celých devadesátých let. V menším rozměru během změn vládních stran a dnes opět velké při vítězství Trumpa v prezidentských volbách v USA. Myslel jsem si, že převlékání kabátů je typicky českou disciplínou, ve které dokážeme udržet světové rekordy, ale po vítězství Trumpa jsem zjistil, že to je celosvětová disciplína a nejsme v ní dobří jenom my. Jsou zde i mnohé jiné země, se kterými v této disciplíně musíme počítat.


Přemýšlel jsem, jestli příčinou tohoto převlékání kabátů je pouze žištnost a to ať v oblasti moci nebo bohatství, kariéry apod. nebo jestli je za tím i nějaké duchovní pozadí. Určitě mnozí převlékají kabáty ze žištnosti, ale mnoho jiných pro změny v ponebeských oblastech. Příkladem je dnešní změna smyšlení po prezidentských volbách v USA (také devadesátá léta v postkomunistických zemích). Abychom pochopili o co jde, potřebujeme se podívat do bible. Apoštol Pavel v listě Efezským píše: ‚Náš zápas totiž není proti krvi a tělu, ale proti vládám, mocnostem a světovládcům přítomné temnoty, proti duchovním silám zla v nebeských sférách. Oblečte si celou Boží zbroj, abyste se mohli postavit ďáblovým úkladům. Vezměte si celou Boží zbroj, abyste ve zlý den mohli odolat, všechno splnit a zůstat stát. ‚ Efeským 6:11-13
Všimněme si dvou věcí. Nezápasíme s lidmi (tělo a krev), ale s VLÁDAMI, MOCNOSTMI A DUCHOVNÍMI SILAMI ZLA V NEBESKÝCH SFÉRÁCH. To hovoří o vládá a mocnostech, které jsou nad našimi životy a životy celých národů. Vláda a mocnost je něco, co má autoritu a právo. To druhé, čeho si potřebujeme povšimnout je: ABYSTE SE MOHLI POSTAVIT ĎÁBLOVÝM ÚKLADŮM…. ABYSTE MOHLI VE ZLÝ DEN ODOLAT (VZEPŘÍT SE, CSP), VŠECHNO SPLNIT A ZŮSTAT STÁT. Zlý den je den kdy přichází rozhodující pokušení, kterému se vzepřeme, uděláme vše tak, jak nám Pán přikazuje a obstojíme nebo podlehneme a padneme. To znamená, že se dostaneme do otroctví těchto mocností, vlád a duchovních sil zla. Není tady, že musíme porazit a zničit tyto síly a mocnosti, ale abychom se jim vzepřeli a odolali.
Podobně je to v textu, kdy Ježíš hovoří s Petrem, než ho Petr třikrát zapřel: ‚Šimone, Šimone, hle, satan si vyžádal, aby vás tříbil jako pšenici. Prosil jsem ale za tebe, aby tvá víra neselhala. Až se jednou obrátíš, posiluj své bratry.“ ‚ Lukáš 22:31-32
Opět si zde potřebujeme všimnout dvou věcí. Tou první je SATAN SI VYŽÁDAL, ABY VÁS TŘÍBIL . Vyžádat znamená mít právo na to, co chci dělat. Tříbit znamená také prosévat, oddělovat dobré od špatného. Také význam tříbit znamená zušlechťovat tím, že od něčeho oddělím to, co by to znečišťovalo.
Druhé k povšimnutí je výrok Ježíše: PROSIL JSEM ZA TEBE, ABY TVÁ VÍRA NESELHALA. Ježíš neříká, že Petra ochrání tím, že zabrání satanu v jeho tříbení, ale bude se modlit, aby Petr při tom OBSTÁL. Uvědomění se těchto věcí nám pomáhá v chápání mnoha dějů, které prožíváme nebo se dějí kolem nás v životech jiných.
Ještě si pro pochopení dovolím přidat dva úseky z bible. A to v příběhu Daniele, krále Achaba.
Daniel se ve vyhnanství v Persii modlil, aby mu Bůh ukázal budoucnost jeho lidu. Bůh k němu poslal anděla: `Tehdy pokračoval: „Neboj se, Danieli. Už od prvního dne, kdy ses ke svému Bohu začal modlit za porozumění a pokořovat se před ním v postu, byly tvé prosby vyslyšeny a já přicházím s odpovědí na ně. Jedenadvacet dnů se ale proti mně stavěl kníže perského království, než mi přišel na pomoc Michael, jeden z předních knížat. Zdržel jsem se tedy u perských králů, ale teď jsem přišel, abych ti vysvětlil, co potká tvůj lid v posledních dnech. To vidění je totiž o budoucích časech.“ ‚Daniel 10:12-14
O pár veršů dál (v.20) ještě dodává: „…Brzy se totiž musím vrátit, abych bojoval s knížetem Persie, a potom přijde ještě kníže Řecka…. ‚ Daniel 10:20
Opět z těchto veršů můžeme pochopit dvě věci. Za prvé, že duchovní mocnosti v daném místě brání i Božím poslům, aby pronikly až k lidem.
Za druhé, pokud ovšem přijde někdo s větší autoritou od Boha, musí ustoupit. Navíc, pokud končí jejich čas vládnutí musí ustoupit vyšší moci od Boha nebo jinému duchovnímu knížeti zla (kníže Řecka).
U krále Achaba se setkáváme s lživým duchem. Prorok Michajáš vyřizuje králi, že pokud půjde do boje, zemře. Ostatní proroci však krále podporují v tom, aby šel do boje, že zvítězí a vrátí se. Na to Michajáš praví: `Michajáš ale pokračoval: „Nuže, slyšte slovo Hospodinovo. Viděl jsem Hospodina sedícího na trůnu a všechen nebeský zástup po jeho pravici a levici. Hospodin se ptal: ‚Kdo svede izraelského krále Achaba, aby vytáhl a padl u Rámot-gileádu?‘ Ten říkal to a ten zas ono. Vtom vyšel duch, stanul před Hospodinem a řekl: ‚Já ho svedu.‘ Hospodin se zeptal: ‚Jak?‘ a on odpověděl: ‚Vyjdu a budu lživým duchem v ústech všech jeho proroků.‘ Nato Hospodin řekl: ‚Ano, podaří se ti to; svedeš ho. Jdi a proveď to.‘ Nuže, pohleď – do úst všech těchto tvých proroků vložil Hospodin lživého ducha. Hospodin ti ale předpovídá neštěstí.“ ‚ 2 Letopisů 18:18-22
Lživý duch se objevuje v historii lidí opakovaně a celkem často. Jeho úkolem je zaslepit oči a ucpat uši lidí tak, aby neslyšeli, neviděli a nechápali Boží pravdu a naopak aby věřili lžím, které jim podstrkuje skrze mnohé lidi. Nejde o proroky, ale o takzvané vědce, politiky, filosofy, zachránce světa a především šedé eminence v pozadí vlád a jimi řízené mnohé organizace, jejichž činnost nemá nic společného s vědou ani logikou, ale jde spíše jde o nová náboženství (například zeleného nebo genderového typu) a víru ve lži. Vše pak schované za tzv. demokracii.
Dokud trvá doba tohoto lživého ducha, pak se ti, kteří znají pravdu diví tomu, jak lidé mohou uvěřit totálním nesmyslům, veřejným lžím a ještě za ně bojovat a obhajovat je. Ti, kteří mají pochybnosti, pak mlčí, protože jsou tímto duchem zastrašovaní.

Když vyprší čas takového knížete a lživého ducha, pak přichází prohlédnutí. Slepí vidí aby viděli pravdu a hluší slyší, aby uslyšeli pravdu. To se stalo během léta v USA. Kníže, který trápil USA a ty země, které USA ovlivňovaly musel ustoupit. I s duchem lži. Proto nyní mnoho Američanů prohlédlo a to, co se jim předkládalo ještě na začátku roku jako konspirační teorie a populismus, v létě viděli jako pravdu, která jim byla odpíraná. Tento lživý duch ztratil moc i tam, kde USA mají vliv. Věřím, že ztratí moc i v Evropě.

Pokračování příště



to i





Zamyšlení na každý den. 50. dobrá zpráva – Můžeš mít osobní Velikonoce

Na místě, které Hospodin vyvolí, aby tam přebývalo jeho jméno, obětuj jako velikonoční oběť Hospodinu, svému Bohu, brav a skot. (Deuteronomium 16:2 [CzeCSP])

Vybízím vás, bratří, pro Boží milosrdenství, abyste sami sebe přinášeli jako živou, svatou, Bohu milou oběť; to ať je vaše pravá bohoslužba. (Římanům 12:1 [CzeCEP])

Nyní jsem vyvolil a posvětil tento dům, aby tam navěky přebývalo mé jméno. Mé oči a mé srdce tam budou obráceny po všechny dny. (2. Paralipomenon 7:16 [CzeCSP])

Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě! (1. Korintským 6:19 [CzeCEP])

Když čteme o obětování velikonočního beránka, zjistíme, že nic z něho nemohlo zůstat. Co zbylo museli Izraelité zakopat. Když se podíváme na oběti, které přinášeli, bylo to stejné. Nic nezbylo, protože vše bylo buď spotřebované, nebo spálené.
Pavel nás vybízí, abychom se stali  živou obětí, svatou a Bohu milou.  O tom mluví jako o pravé bohoslužbě. Položme tedy sebe na Boží oltář. Se vším všudy. Nic si nebere z něho zpět. Dejme tam skutečně vše, aby na něm zemřelo naše já, bylo spáleno všechno, co neoslavuje Boha, co není obrácené cele k Bohu a to, co Bohu voní, aby mohl On sám skrze nás použít skrze přítomnost Ducha svatého v nás. Nemůžeme být vůní, pokud obětujeme pouze to, co se nám chce, pokud se na oltář položíme a pak zase rychle z něho skočíme do světa, protože nechceme nechat spálit některé věci. Pokud nechceme nechat zakopat to, čemu jsme otročili před svým položením se na Boží oltář.
Tou vůní je vlastně naše rozhodnutí a jeho uskutečnění. To je ta vůně, kterou Bůh začne používat. To je vůně Kristova, kterou začneme vonět.

Bůh obětoval svého Syna, aby i životech každého z nás se mohly  uskutečnit naše osobní velikonoce. Umrtvení našeho já, vzkříšení nového člověka uvnitř našeho těla Duchem svatým. Abychom měli Boží srdce a viděli lidi kolem sebe Božíma očima.

Bůh si vyvolil člověka (tebe) , aby v něm přebývalo jeho jméno. Musíš však prožít své osobní velikonoce.

Pre kázeň máš vášeň
Z desatora bázeň
Bez Biblie, kde by si bol ,
Božie slovo to štýl tvoj.
Žiješ len na princípoch
Kde však som v tom ja, tvoj Boh

Otvor svoje srdce.
Volaj teraz ku mne.
Dám ti Ducha svojho.
Buď syn Otca môjho.
Všetko bude OK.
Budeš v ruke mojej.
Láska je tvoja reč.
Svätosť to tvoj je meč.

Zrazu je tu prvý spor.
Hriešny, keď tvoj našiel zbor.
Všetko sám si len súdiš.
Kde však som v tom ja, tvoj Ježiš.

Otvor svoje srdce.
Volaj teraz ku mne.
Dám ti Ducha svojho.
Buď syn Otca môjho.
Všetko bude OK.
Budeš v ruke mojej.

A teraz vyznaj so mnou!

Tu som Duchu Svätý.
Teba chcem byť plný.
Tebe všetko dávam.
Chcem byť tvoje dieta.
Dávám srdce ruky.
Teba chcem byť plný.

Tu som Duchu svätý.
Teba chcem byť plný.
Tebe všetko dávam.
Chcem byť tvoje dieta.
Dávám srdce ruky.
Teba chcem byť plný.

V ďaka, som Ťa plný.

 

Zamyšlení na každý den. 7.dobrá zpráva – pravda tě vysvobodí

Židům, kteří mu uvěřili, Ježíš řekl: „Když zůstanete v mém slově, budete opravdu mými učedníky.  Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“  „Jsme Abrahamovo símě!“ ohradili se. „Nikdy jsme nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: ‚Budete svobodní‘?“
(Jan 8:31-33 [CzeB21])

Všimněme si, že oslovení lidé (a byli to dokonce  ti, kteří uvěřili v Ježíše) se nezajímali o možnost poznání pravdy, ale dotklo se jich, že jim tímto říká, že nejsou svobodní. Jedno z důležitých poznání je uvidět, že nejsme svobodní. Že potřebujeme vysvobodit.

Je svět fyzický, ve kterém se pohybujeme a svět duchovní, který nevidíme, ale silně ovlivňuje život každého z nás. Lidé často mluví o duchovnu jako o duchovní energii, o nějakých aurách, čakrech, proudech energie apod. Neuvědomují si, že vše toto funguje skrze  nějaké bytosti. Energie sama o sobě nepřemýšlí, nereaguje na symboly.neplánuje rovnováhu, ani se nemůže vědomě sama o sobě používat. Nemá totiž vědomí.  Duchovní život, skrze který přichází energie a moc je naprosto vědomý Vědomí nemají věci ani energie. Vědomí mají bytosti.

Duchovní svět je plný duchovních bytostí, které mají za úkol nás ovládat (to je ta nesvoboda). Pak jsou zde andělé Boží a především Duch svatý, který přichází na pomoc těm, kteří hledají v tomto duchovním zmatku Boha (Pravdu) a přivádí je ke Kristu a skrze něho k Bohu Otci.

Úkolem duchovních bytostí (mimo andělů Božích) je zabránit lidem přijít ke Kristu, poznat pravdu  a stát se Božími dětmi a získat věčný život v Božím království.
Lidem nevadí, když se někdo nazývá a provozuje čarodějnictví, nevadí jim, když někdo provozuje různé okultní praktiky, používá duchovní energii, když  věří v mimozemšťany, objímá stromy, stýká se s démony. Nepohoršuje je to. Když ale někdo začne mluvit o Ježíši Kristu. začnou být podezřívaví, až nepřátelští. Jsou schopni věřit všemu, mimo uvěřit v Krista jako svého Spasitele.
Jsou schopni věřit všemu, co se kde napíše, jen ne Bibli, Božímu slovu. To je právě úkol všech těchto duchovních bytostí. Aby lidé nepoznali Krista, jeho slovo, pravdu, Boha a nezískali věčný život s Bohem.

Dobrou zprávou je: Slovo Ježíše má moc zjevit ti pravdu a učinit tě svobodným. Má moc proměnit.

Četli z knihy Božího zákona po oddílech a vykládali smysl, aby lid rozuměl tomu, co četli.  Nehemjáš, který byl místodržícím, a kněz Ezdráš, znalec Zákona, a levité, kteří vysvětlovali lidu Zákon, řekli všem lidu: „Dnešní den je svatý Hospodinu, vašemu Bohu. Netruchlete a neplačte.“ Všechen lid totiž plakal, když slyšel slova Zákona.  Dále jim řekl: „Jděte, jezte tučná jídla a pijte sladké nápoje a posílejte dárky těm, kdo nemají nic připraveno. Dnešní den je zajisté svatý našemu Pánu. Netrapte se! Radost z Hospodina bude vaší záštitou.“
(Nehemiáš 8:8-10 [CzeCEP])