A je to tu opět

Opět jsou zakázané Bohoslužby… opět se přesunujeme na facebooky. Je kolem opět chaos a lidé mají opět strach. Nově bojujeme s tím, jestli se nechat testovat popřípadě očkovat, pokud bude vakcína. Není to třeba něco proti Bohu, proti jeho slovu?Pochybujeme, hledáme odpovědi. Možná se dokonce dokážeme přít o tom, kde je pravda. Vidím jen přehnaný strach na jedné straně nebo naopak přehnanou opovážlivost na druhé. Ani jedno ani druhé  by nemělo mít místo v našem životě. To nepatří k důvěře v Boha ani k bázni a pokoře před ním. Myslím, že i v minulosti křesťané procházeli stejnými situacemi jako dnešní církev a prožívali podobné pochybnosti, vnitřní boje a roztržky při vysvětlování situace.

Podíval jsem se o sto let dozadu. V roce 1920  byla tehdejší pandemie Španělské chřipky na ústupu. Ale předtím, po dva roky kosila lidi ve velkém. Zabila jich více, než jich bylo zabito v první světové válce. Odhady se pohybují od 50 do 100 miliónů. Tedy až 5% tehdejší celosvětové populace. V tehdejším Československu až 75 tisíc. Když pandemie  přicházela během léta 1918 měla trvat válka už jen pár měsíců. Do Evropy se dostala s americkými a anglickými vojáky. Ti se infikovali od čínských dělníků, kteří přijížděli masově do USA. Přišla z Číny. Španělská se jí říká jen proto, že Španělsko bylo v té době neutrální zemí a neprobíhala v něm cenzura. Proto přicházeli ze Španělska informace o nakažených a umírajících. Ostatní země ještě válčící tajili, co se u nich děje. I tehdy začali lidé nosit roušky. Dokonce i tehdy si dělali z roušek legraci a navrhovali roušky pro kuřáky… , na druhou stranu panoval z chřipky obrovský strach. Nepřipomíná nám to něco z dneška?

Předpokládám, že i církev v té době procházela podobnou situací jako ta dnešní. Podobnými pochybnostmi a tápáním, bez jasných odpovědí na otázku: “ Co se to děje Pane? Už je to ono? Máme očekávat vytržení? Je to trest? Přichází soužení a antikrist?…“ Uvědomme si, že právě končí nebo skončil do té doby největší vojenský konflikt. Mnoho miliónů mužů se z války nevrátilo domů.  Možná by bylo zajímavé pročítat některé dopisy věřících, které si psali mezi sebou nebo některá kázání, novinové články křesťanských autorů. Jsem přesvědčený, že by se obsahem moc nelišily od těch dnešních, které dáváme na internet. Ovšem dnes je něco, co odlišuje tehdejší situaci od dnešní. Jednak technologie a také jsme o sto let blíže k vytržení církve. A to jsou dvě velmi důležité věci.

Myslím si, že zde nejde o testy a očkování vakcínou. Vždyť mnohým z nás zachránilo život povinné očkování na TBC, nebo proti tetanu apod. Jde o něco jiného. O podmínky za jakých se testuje a popřípadě se bude očkovat. Dnes jsem slyšel možnost, že sice testování bude dobrovolné, ale ti kteří se nenechají testovat, nebudou v budoucnu mít zadarmo  přístup k odborné zdravotní péči. Jen k nějaké základní. (Nápad a vyjádření premiera SR v televizi.) Pokud by něco podobného skutečně prošlo, pak by to jednak nebylo dobrovolné, ale manipulační a nátlakové a hlavně nezákonné. Navíc by se to mohlo stát precedentem (příkladem, který by ospravedlňoval další taková řešení v budoucnosti). Třeba při zavádění čipů lidem na těla. Bylo by to dobrovolné, ale ten kdo by se nenechal čipovat, by nemohl nakupovat, obchodovat, nedostal by lékařské ošetření,  jezdit vlakem, autem…nebo by mu vzali děti… . Tady je to nebezpečí.  Věřím, že zatím něco takového neprojde, ale už dnešní myšlení politiků ukazuje, jak by se jednoduše dal využit – zneužít takový způsob k ovládaní národů. Abiciózní plán otestovat během dvou víkendů  celý slovenský národ. Pokud se to podaří, jaký by byl problém během dvou víkendů očipovat celé Slovensko?

Mnoho lékařů, virologů a politiků má jistě upřimný zájem o zdraví nás všech, ale nepřímo svým tzv. „dobrým skutkem“ připravují a testují chování lidí, ochotu se podřídit a to,  jak daleko jsou lidé ve strachu ochotni zajít a vzdát se osobní svobody a svých názorů, přesvědčení a víry. Také se tím testují techniké možnosti spojené se zaváděním podobných opatření. Zvláštní je, že se nějak zapomělo během pandemie na zavádění 5G (a 6G) sítě, která je jednou z podmínek pro technické zvládnutí podobných situací v budoucnu.

5G a plošné testování má jedno společné. Přestože si myslíme, že se ještě někde dá diskutovat o tom  zda ano nebo ne, bylo však již rozhodnuto předem, že ano. A to někde úplně jinde.

Všem malým i velkým, bohatým i chudým, svobodným i otrokům nechá dát znamení na pravou ruku nebo na čelo, takže nikdo nebude moci kupovat ani prodávat, nebude-li mít to znamení – jméno šelmy nebo číslo jejího jména. Zjevení 13:16‭-‬17 B21

… nikdo nedostane zdarma zdravotní péči, pokud nebude mít potvrzení o testování (očkování) ?

Osobně tyto dny beru jako test své víry a důvěry v Krista. Pokud mi tato situace bude nahánět strach, měl bych dovolit Bohu, aby mne přemohl svou láskou, která strach přemáhá. Poduk místo pokory chci na obdiv vystavovat svojí (ne Boží) víru, měl bych jít na kolena a činit pokání.(Ježíš mu řekl: „Také je psáno: ‚Nepokoušej Hospodina, svého Boha.‘“ Matouš 4:7 B21)

Jak se chovat v těchto dnech? Důvěřovat Kristu, odevzdat své dny do Božích rukou a věřit, že mne jimi provede. Ještě nejde o život, ale mám příležitost přemýšlet o své víře. Prosit o to, abych obstál ve víře v Krista až přijde čas, abych mohl skutečně svými ústy i rozhodnutím vyznat, že Ježíš je můj Pán.

Žádal jsem Hospodina o jediné, po tom jsem toužit nikdy nepřestal: Abych směl zůstávat v jeho domě po všechny dny svého života, abych se kochal v Hospodinově kráse a v jeho chrámě jej hledal. Neboť mě skryje ve svém příbytku, když nastane zlý den, schová mě ve skrýši svého stanu a na skálu mě vyzdvihne. Žalmy 27:4‭-‬5 B21