„On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření. Vše v nebi i na zemi bylo stvořeno jím – to, co se vidí i co se nevidí, trůny i panství, vlády i mocnosti. Skrze něj a pro něj bylo stvořeno vše a on je přede vším a jím všechno stojí.“ Koloským 1:15-17 B21
To, že Kristus je obrazem neviditelného Boha dokážeme logicky přijmout. Nebo spíše si to představit. Ježíš říká Filipovi: „Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě? Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Jan 14:9 B21
Těžší je to se slovy „prvorozený všeho stvoření“. Pokud je Ježíš plně Bohem, neměl by mít počátek. Tady se hovoři o prvorozeném všeho stvoření. Selským rozumem, narozený přede všemi. Pokud bychom to vztahovali na jeho narození z Marie, pak by nebyl před vším stvořením. Na jiném místě se píše o Ježíši jako prvorozeném mezi mnoha bratřími. Je to vysvětleno tím, že tito mnozí bratři byli předurčeni, aby přijali podobu – charakter, srdce – Ježíše. „Ty, které předem znal, totiž předurčil, aby přijali podobu jeho Syna, aby se tak stal prvorozeným mezi mnoha sourozenci. Římanům 8:29 B21 Pavel se zde vůbec nezabývá prvorozenectvím jako prvně narozeným, ale spíše jeho postavením. Postavením toho komu se mají bratři podobat, aby byli nazýváni bratřími a pro koho se stali spolubratřími Boha.
Když se pozorně zamyslíme nad veršem ze Zjevení: „Já jsem Alfa i Omega,“ praví Pán Bůh, který je, který byl a který přichází, ten Všemohoucí“. Zjevení 1:8 B21 A o dvacet jedna kapitol dál to o sobě mluví Kristus: Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, první i poslední.“ Zjevení 22:13 B21 Počátek i konec. My si ani nedokážeme představit jaké to bylo před stvořením světa. Jak existoval Bůh předtím. Nedokážeme si představit existenci něčeho nebo někoho bez jeho začátku. Jedno však víme, že počátkem i koncem je Bůh. „Já jsem počátek i konec“. Tím Bůh nemyslí svůj počátek a konec, ale náš. Počátek i konec země. Ne, že byl někým někde stvořený nebo se jen tak vyskytl nebo se z něceho vyvinul. Ne, to není o tom, ale ON JE NAŠÍM počátkem, ale i koncem. Kristus je počátkem všeho stvoření. Ne, že on je prvním, který se narodil. Jen v něm a skrze něho, jinými slovy jím samotným, začalo všechno. Tak jak o tom hovoří další Pavlova slova „Vše v nebi i na zemi bylo stvořeno jím – to, co se vidí i co se nevidí, trůny i panství, vlády i mocnosti. Skrze něj a pro něj bylo stvořeno vše a on je přede vším a jím všechno stojí.“
Možná se to nezdá důležité, ale někteří lidé chodí a zpochybňují Ježíšovo božství právě na verších o prvorozenectví. (svědkové Jehovovi a další) Potřebujeme mít jistotu v tom, ze Kristus je nejen plně člověkem, ale také Bohem, abychom nebyli pak zmítáni pochybnostmi.