Všimli jste si rozdílu v reklamě těchto dvou firem? Reklama coca coly je zaměřena na radost ze života, na osvěžení. Prostě na dobré věci a na výrobek samotný. Nestará se a nedělá si reklamu zesměšňováním konkurence. Když jde reklama na pepsi, jsem si jistý, že se bude snažit zesměšnit svého konkurenta. Nejde ji ani tak o to být dobrý, jako ukázat, že ten druhý je špatný. Reklama na úkor druhého. Podobný způsob myšlení můžeme vidět i u některých dalších výrobků. (Somat versus finish.) Pokud si jako spotřebitel mám pak vybrat, vyberu si ten výrobek, jehož reklama nepomlouvá toho druhého. Proč? Jednak si myslím, že ten, který staví na zesměšňování druhých, asi sám není kvalitní a obráceně, že ten kdo to nedělá, je si jistý svou kvalitou a sám sebou. Pokud se jedná o reklamu samotnou, kým to je, že je taková? Reklamní firmou, která tu reklamu tvoří? Firmou, která vlastní pepsi, a která reklamu schvaluje? Oběma?
To mne přivedlo k tomu, zamyslet se nad tím, jak lidem předkládáme Krista a křesťanství? Snažíme se ho vyvýšit tím, že budeme poukazovat na špatnost světa a lidí, nebo zesměšňovat ostatní náboženství, dokonce i některé křesťanské společenství? Pokud ano, není divu, že nás lidé nechtějí poslouchat nebo si vybrat pro život naši cestu. Že se spíše odvracejí. Duch svatý oslavuje Krista, Kristus oslavuje Otce. Nestará se o ostatní náboženství. On ví kým je, nepotřebuje druhé zesměšňovat a ponižovat, aby dokázal, že je lepší. On je nejlepší. On je ta cesta, pravda i život. On přináší naději, přináší sám sebe. To je naše evangelium. Měli bychom se zaměřit na Krista a naději Božího království, než kritizovat špatnost světa a lidí. Kritika odpuzuje, naděje naopak přitahuje.
Tak jako coca cola aniž by se o to snažila se stala nepřítelem pro pepsi, tak Kristus a křesťané se stávají světu trnem v oku. Ne proto, že aktivně proti němu bojují, ale pro to, kým ve své podstatě jsou. Zaměřujme se na Krista a Boží království a nenechávejme se svést ke stejnému jednání, které používá ten zlý. Kritikou a poukazováním na druhé se lepšími nikdy nestaneme a ani druhé nedovedeme ke změně. Lidé potřebují slyšet o naději a ne kritiku.
Mimochodem i proto piji raději coca colu a ne pepsi.